MOHD SABU AIR MATA DI BUMI MEMALI-SIRI 19 | AIR MATA DIBUMI MEMALI
Home » » MOHD SABU AIR MATA DI BUMI MEMALI-SIRI 19

MOHD SABU AIR MATA DI BUMI MEMALI-SIRI 19

Air Mata Di Bumi Memali-siri 19:




Seperti di terangkan,keadaan ekonomi saya sudah
terjejas.Keperluan anak-anak syuhada makin terdesak dan laporan saya melalui
Mohd Sabu dan Jawatankuasa Disiplin pun tak berkesan,akhirnya tiada pilihan
lagi buat saya,melain terpaksa membuat laporan terhadap Yusuf Husin pada 27
Julai 2000,jam 6 petang.Repot itu berbunyi,
‘Saya Zainol bin Ismail adalah salah seorang waris pelajar
di Madrasah Islahiah Diniah,Kg.Memali yang juga ahli Pas cawangan Memali.Saya
telah mendapat maklumat berlaku pecah amanah berhubung kewangan di madrasah
tersebut.Pecah amanah ini  melibatkan
penyelia Madrasah,iatu Muhamad Yusuf bin Husin.Di samping kewangan madrasah
tersebut,beliau juga menyalahgunakan wang dari
Tabung  Mangsa  Memali,yang juga di amanahkan pada beliau
menguruskannya.Di antara pecah amanah yang dilakukanya,ialah
Kes ini telah di ambil oleh Inspektor Asma.Dia mengaku berasal dari Kelantan dan keluarganya pemyokong Pas.Dia juga menjelaskan yang dia sangat menghormati dengan Memali,jika dia melintasi kampung Memali,pasti dia akan memakai tudung.Dia hairan,kenapa boleh berlaku pekara begitu kepada orang Memali.Saya tak komen apa-apa.Malu juga mendengar kata-katanya seperti menyidir.Bagaimana pun,itu adalah kenyataan,orang luar hingga hari ini pun masih menghormati Memali.



Selepas dua hri,isu repot ini sudah menjadi liputan media
Terpampang di muka depan semua akhbar pada 29 Mei 2000 bahawa tabung memali di
salah guna.Hari itu saya berada di Kula Lumpur,mengikuti perbicaraan isu kriket.Antara
yang terlibat  dalam dakwaan adalah
Mahfuz Omar dan Salehuddin Ayub.
Selesai  kes mahkamah hampir
jam satu,seperti biasa saya pergi ke Jalan Pahang  Barat .Beberapa rakan dari Kohilal dan
Harakah menunggu di restoran Haslam untuk makan tengahari.Oleh kerana ruang di hadapan
penuh,kami masuk ke bilik hawa dingin.di situ  terdapat beberapa orang pemimpin Pas
sedang  makan,termasuk allahyarham Ustaz
Fadzil Nor.

Bila Nampak saya.terus dilambainya.Selepas di pelawa makan,
terus di tannya apa berlaku di Memali dan siapa buat repot.Memandangkan suasana tidak sesuai untuk saya mengaku ,saya jawab tak tahu sahaja kerana saya berada
di Kuala Lumpur.Itulah kali terakhir saya berbual dan bersalam
dengannya.Sebelum Ustaz fadzil Nor kembali ke rahmatullah.





Bersambung di siri 20

Klik Sumber:

MEDIA SHAH ALAM

0 ulasan:

Catat Ulasan

adm

Popular Posts

 
Support : Pemilik Blog Ini | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. AIR MATA DIBUMI MEMALI - All Rights Reserved
Blog Ini Di Milik Oleh :Media Shah Alam Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger